Perakende sektörü bilgi ve iletişim teknolojilerine önem verip interaktif deneyim gibi inovasyonlar sunarak tüketicilerin alışveriş deneyimini artırabiliyor. Oyunlaştırma da müşteri deneyimini artıran inovasyonlardan biri olarak öne çıkıyor. Peki, oyunlaştırma nedir, perakende sektörüne nasıl avantajlar sağlar?
Müşteri talepleri ve davranışlarıyla şekillenen sektörde, teknolojiyle doğup mobil oyunlarla büyüyen Z kuşağı taşları yerinden oynatıyor. Geleceğin tüketicileri olarak görülen Z kuşağı, pazarlama uzmanlarının dikkatini teknolojiye çeviriyor. Oyunlaştırma teknoloji odaklı yatırımlarına hız kazandıran sektörde müşteri deneyimini artırmanın en iyi yolu haline geliyor.
Oyunlaştırma nedir?
Oyunlar dopamin adı verilen mutluluk hormonunun salgılanmasını sağlıyor. Oyunlaştırma, oyunların mutluluk ve motivasyon üzerindeki olumlu etkilerini hedeflere ulaşmak için kullanmaya dayanan yenilikçi bir pazarlama yöntemi olarak karşımıza çıkıyor. 2010 yılı itibarıyla Google Trends’te yerini alan bu yöntem, hem pazarlamada ...
Daha Fazlası..
17
ŞUB